Wednesday, June 2, 2010

keBAHAGIAan dalam perPISAHan..

assalamualaikum.

salam isyak.

selamat hari rabu.

mata aku sedang pedih.

buku lali aku sedang berdenyut2.

tangan2 ku sedang dilanda kesengalan tahap dua.

hm.

hati?

separuh bahagia.

sementara separuh lagi juga sepatutnya bahagia.

namun entah.

sejak aku pulang.

aku rasa semacam semua nya tak kena.

hm.

mengapa akhirnya begitu?

setelah aku curahkan segala kebaikan.

akhirnya?

sekelumit kekhilafan juga yang menjadi penglihatan pada mata dia.

aku memang dilahirkan tidak sempurna.

sementara engkau juga bukan manusia terpilih untuk merasa kesempurnaan!

kekhilafan aku yang sedikit itu...

adalah berpunca daripada engkau.

maafkan aku.

terpaksa menggunakan bahasa yang paling halus.

agar tiada satu pun yang mengerti.

apa yang tersurat dalam naluri jiwa aku.

terima kasih.

oleh sebab kau yang lahir dahulu.

aku terpaksa dan dipaksa untuk menghormati kau.

namun.

aku tetap akur.

dari kecil.

pandangan aku ditundukkan.

tingkah laku aku di rapikan.

hanya untuk menghormati kau.

sedang kini kau telah berjaya...

apakah dosa manusia yang melahirkan engkau?

hingga sebegini rupa kau persiakan dia?

aku tak mendoakan.

tetapi.

engkau harus sedar.

dunia ini sememangnya seperti roda.

apa yang kau ludahkan pada manusia terhormat itu...

akan kau terima balasan nya dengan seribu satu lebih hebat dari

apa yang kau lakukan sekarang.

itu doa aku.

itu sumpah aku.

wahai hati.

hari ini..

aku dongakkan pandangan aku..

aku sepahkan pertuturan ku.

agar kau sedar.

wang sememangnya boleh dicari.

bahkan suami juga boleh dicari ganti.

tetapi.

dalam hidup kita.

ada dua orang manusia terhormat yang takkan kita dapat penggantinya.

walaupun dengan segunung intan.

atau selombong emas.

percayalah.

mungkin kini aku belum bersuara.

tetapi..

satu saat...

apabila telah habis kesabaran aku.

akan aku muntahkan semuanya.

selepas itu.

kalau kau menganggap aku sebagai musuh mu..

AKU DENGAN BESAR HATINYA TIDAK KISAH.

salam isyak.

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment