Saturday, June 18, 2011

. . . . . YANG PALING SAYA . . . . .

Assalamualaikum belog. Apa khabar orang kampung, lama sudah tak berjumpa, lala.. haha, okay.. semua dah pandang serong *sampai hati..sob3*.. nak nyanyi pun tak boleh.. apa pun tak boleh.. haha.. hm, dah malam2 ni, bukannya nak tidur, sibuk nak ber-belog pulak! 


sebenarnya dah merancang nak buat post baru dari petang tadi, tapi macam2 nak kena buat, so tertangguh-tangguh sampai malam.. hm, haha, belog dan kawan2 nak tahu, aku dapat idea nak buat tajuk ni kat mana? haa.. bacalah kat bawah ni...


situasi: dalam bilik air..sedang membelaikan rambut yang panjang mengurai ni dengan shampoo herbal essence.. tiba2 ada lipas baru kat baldi tepi kaki ni.. 


aku:    opocot, ish.. terkejut aku.. nak shampoo jugak kew.. *kantoi melatah* 


lipas:  aku pun terkejut tengok kau besar sangat.. 


aku:    hm.. kenapa la kau muncul.. shuh2.. 


lipas:  jangan2, mati lemas aku.. aku teruna lagi! *merepek tak ingat* 




hm, aku pun teruskan mandi.. tiba2 datang idea.... 




aku:   baik aku buat new post pasal perkara2 yang aku paling.. 


Last, sengih2 gila sambil teruskan mandi yang dah dekat setengah jam tak habis2.. 


Okay!! haha, memang suka merapu... hm.. jum, fokus pada tajuk utama.. mari kita kupas.. perkara2 yang berkaitan dengan aku... 






1. HAIWAN YANG PALING SAYA GELI: 


ULAR

yea, aku paling geli dengan ular.. huwa.. 
gambar atas ni pun dah cukup buat aku tergeliat2 atas katil ni.. 
aku lagi geli kalau ular tu bercorak2 abstrak ala2 kain kat gulatis.. 
meremang bulu roma.. 
:(



LIPAN

Ni satu lagi haiwan yang aku kurang gemar.. hurm aku pernah kena 
sengat ke gigit ke kokang dengan lipan besar masa aku gi camping brass
band part2. Tak pasal malam2 buta aku dikejarkan ke hospital..
punya la bisanya.. Allah sahaja yang tahu.. hurm, bekas kokang-an 
lipan tu masih ada.. macam bekas kena stapler pun ada.. 
kalau jumpa lipan tu, aku nak tembak pakai senapang gajah! 
suka2 je gigit kaki aku.. sakit tau tak?
:)



2. HAIWAN YANG PALING SAYA SUKA: 

KUCING

Okay, aku rasa ramai jua kawan2 belog lain yang suka 
kucing, am I right? hm, kucing, terutama yang baby memang comel
gila! aku ada 10 ekor kucing kat rumah ni, plus ada 10 new kitten 
baru lahir. haha, kerja aku cuti sem ni adalah memicit2 anak2 kucing tu sampai bunyik hek2 keluar.. urgh.. comel!! haha~ *cam saiko je aku nih*




3. KUIH MUIH YANG PALING SAYA SUKA: 

ROTI JALA

Hm, aku memang suka makan actually, tengoklah badan.. 
haha, hm,kegilaan aku terhadap roti jala ni sejak aku kecil kot.. 
tak tahu apa yang suka sangat dengan roti jala ni.. 
haha, kawan2 aku pun dah tahu aku obses dengan roti jala..
bulan puasa, hari2 mesti ada roti jala.. hm, kalau takde mula aku 
buat muka layu, esoknya mesti abah beli double2 banak.. haha 
sungguh ngada2... :)


4. KARTUN YANG PALING SAYA KERAP TONTON: 

SPONGEBOB SQUAREPANTS

Entah kenapa, aku suka sangat kartun spongebob nih.. 
dah la yang dekat nickelodeon tu dieorang ulang episod yang sama, 
aku still jugak tengok.. sampai cik salmah *mak saya* pun hafal dah episod2 spongebob nih.. hm, banyak2 kali pun takpe, aku tak bosan. 
aku rasa spongebob nih walaupun cam bodo2 je character dia, tapi comel
sangat.. di tambah pula dengan patrick yang sengal2 ubi tu.. haha 
I really love this cartoon.. hm, pasni, kalau aku cam marah2 kew, bad 
mood kew, cepat2 la gi cari cite spongebob ni bagi kat aku..konfom
aku terus jadi cool.. ini serius! 


5. FILEM ROMANTIS YANG PALING SAYA SUKA:
 

THE NOTEBOOK

Movie ni memang sedih.. hm, siapa dah tengok angkat tangan! 
haha, hm, cerita ni dah keluar beberapa tahun yang lalu.. aku
nih yang dah ketinggalan zaman.. baru awal tahun ni aku tengok.. hm, Ya Allah, mengalir2kan air mata betul. Hm, cinta yang begitu kuat dan ke-obses-an mereka hingga ke air hayat.. walaupun perempuan tu dah nyanyuk, lelaki tu still teman die.. soooooooo sweeeeeeeett.. 
:) 


hm, belog banyak lagi yang aku nak kongsi dan cerita.. tetapi mata dah hampir tertutup.. soo? 







Goodnight kawan..

Nunite belog.

Sweet dream!

Muah3...

Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment