Saturday, June 26, 2010

12 MAY 2010.. 00.42 A.M. SAYA TERIMA.... [CONTINUE]

Asslamualaikum.

salam malam ahad.

Kau Yang Satu.

hm.

drama tv3.

betul2 menginsafkan.

memang betul

sekarang memang banyak pengamal ajaran sesat.

bersepah2.

Semoga Allah melindungi umat2 Islam di Malaysia.

dan si seluruh muka bumi ini.

walaupun iman ku tidak seteguh aur yang sentiasa menemani tebingnya.

namun aku sedar, kekhilafan aku harus segera diubah.

Ya Allah..

semoga KAU dapat membawa ku ke arah keberkatan -MU.

AMIN.


hm.

kali ni.

aku nak sambung apa yang pernah tergendala.

kalau pernah kalian baca dahulu.

huhu.

ala~

yang pasal mamat facebook yang mengushar aku lalu ku balas mesejnya?

dan mamat itu bagi no henset dia pada aku.

dan akhirnya aku pun berbalas mesej dengan nya.

hahaha..

sebenarnya..

bukan niat aku ingin menceritakan seluruh perjalanan hidupku.

cuma.

alangkah baik..

jika satu hari nanti.

sedang aku duduk mengambil angin di laman rumah ku.

sambil melihat cucu2 aku bermain teng2 di tengah laman.

dan suami ku duduk tersenyum sambil membaca tafsir Al-Quran.

terbatuk2 di sebelahku.

lalu aku berkata..

"tu la abang.. ira dah cakap.. jangan hisap rokok banyak2.. kan dah batuk"

lalu suamiku menjawab..

" ala sayang intan payung... abang hisap 5 batang je.. i lap u la sayang.."

aku tersenyum. ku cubit pehanya.

"aduh..sakit sayang.. abang gurau je..sayang buat apa tu? dari tadi tersenyum sorang?"

lalu aku mendekatkan jarak aku pada suamiku.. dan meletakkan laptop ku di pangkuan nya.

" ira baca belog ira.. yang ira coretkan sejak ira mengenali dunia maya ni.. seronok pula baca kenangan dulu2.. zaman muda2 saya.. kenangan ketika belajar.. apa yang saya buat... ketawa nangis saya.. hm... semua imbauan tu akan membuat saya saya sedar.. yang saya telah melalui segala nya dengan begitu tabah dan cekal. dan coretan ini akan saya tinggalkan suatu hari nanti.. begitu juga semua manusia.. yang hidup kan pasti akan mati. tak gitu abang"

suami ku hanya tersenyum..

*bukan senyum miang ea..haha*

hm..

hahahaha...

tak boleh belah..

fantasi sampai melalut dah.

haha..

hm.

itu adalah situasi yang aku inginkan ketika aku tua kelak.

kesimpulan yang ingin aku sampaikan sebenarnya.

aku bukan nak menjaja cerita hidup aku.

aku bukan mahu pembelaan jika aku di perkecilkan.

apa yang aku coretkan sebenarnya adalah sebagai bekalan kenangan di hari tuaku kelak.

sekadar untuk menjadi teman pendengar luahan hati aku sahaja.

haha..


cuba tengok tajuk coretan aku kali ni.

12 may 2010.

hm.

aku ingat lagi.

setelah hampir seminggu aku bermain mesej dan berbual dengan dia.

akhirnya.

pada suatu malam.

ketika itu seperti biasa aku on9.

then.

dia pun menjelma la.

kat facebook tu.

kami pun berchatting.

dan..

tiba2..

dia kata dia sayang aku.

aku terperanjat + tersedu..

*malam tu tiba2 sejuk lak.. *

hm.

aku bagitau dia.

aku takut nak memberi komitmen terhadap cinta.

mungkin kerna aku baru kehilangan cinta.

dia telefon aku.

kami berbual macam biasa.

dan..

akhirnya..

ketika dia meminta aku menjadi peneman hidup dia.

aku sebenarnya seakan mahu menjerit.

air mata aku keluar.

hm..

aku takut.

aku terkejut.

aku bahagia.

aku suka.

aku merintih.

segalanya aku rasa.

bercampur gaul.

sebati.

dan aku tenangkan hati.

dan aku terima dia.

ha.

itu saja.

tragis tak cite aku??


hm.

dia mungkin bukan yang pertama.

tetapi aku sangat berharap.

yang dia akan menjadi lelaki terakhir.

sekarang hanya dia.

hanya dia.

hanya dia.

tiada lagi lelaki lain.

tiada lagi kenangan lain.

tiada lagi cinta lain.

hanya dia.

Mohd Hafiz Rozali.

hm.

entahlah.

*tiba2 hati kosong*


hafiz..

saya bukan gadis sempurna.

saya mungkin banyak menyakiti hati awak.

saya mungkin banyak menjengkelkan awak.

saya memang seorang yang mengada2..

hahaha...

bersabar la sayang..

saya akan berubah.

menjadi lebih matang.

dan saya akan buktikan.

yang saya tak main2 dengan apa yang kita sedang lalui ni..

saya sayang awk.

i love u.

*eventhough there no more papa n mama*

muah!

salam ahad.

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment