Tuesday, November 10, 2009

Rasa Hati.. realiti? atau..

assalamualaikum.

selamat pagi.

hm awal pagi yang amat menyakitkan.

soalan: pernahkah korang rasa tak di hargai?

hm....

selama aku hidup ni..

perasaan tu pernah wujud.

dan sejak kebelakangan ini, perasaan tu semakin menghantui diri aku.

siapa pemangkin kepada tumbuhnya perasaan itu?

hm.........

sebagai orang yang mempunyai peranan dalam hidup orang lain..

aku cuba sedaya upaya untuk jadi yang terbaik.

tapi!

pernah tak agaknya perlakuan aku tu dihargai?

salah ke?

hm. sebenarnya,

terlalu banyak persoalan yang muncul bila aku pikirkan perkara ni.

sayang..

kadang2 apa yang aku lakukan hanya di pandang sebelah mata.

aku bukan mudah nak jadi "seseorang" dalam hidup "seseorang"...

dan aku juga bukan mudah untuk menerima "seseorang" dalam hidup aku.

tolonglah.

sedar.

hargai aku.

atau...

adakah kerna kekurangan aku menjadikan orang mengambil sikap sambil lewa pada aku?

hm.

atau...

aku sebenarnya tidak bersyukur dengan ANUGERAH yang telah dikurniakan pada aku?

Ya Allah, berikan lah aku petunjukMu..

aku bukan sengaja merungut.

maafkan aku.

mungkin kehadiran aku dalam hidup kalian hanya seperti debu di atas permata.

seharusnya aku menjauhkan diri.

hm..

seingat aku.

sudah berapa ribu kali hati aku di sakiti.

kesian dia..

dan.

sudah berapa kali hati aku menangis pada masa aku tersenyum.

siapa tahu?

hah....

melampau tak kalau aku katakan aku seperti ingin bunuh diri?

hidup seperti di bayangi kekecewaan.

sejak bila la aku jadi orang yang lemah ni amira???

huh!

No comments:

Post a Comment