Monday, May 10, 2010

hari ini saya DIRUMAH.

Assalamualaikum.

salam maghrib.

selamat hari isnin.

huhu...

tiga.

dua.

satu.

MERDEKA!!!!!!

sesungguhnya saya telah merdeka.

tiada lagi original nescafe.
*hm..sem ni dah tak pandang nescafe paket haha*

tiada lagi bersengkang mata sampai pagi.

tiada lagi fumigation.

tiada lagi single personal authorship.

tiada lagi accession.

huhu...

bahagianya.

saya free.

hm.

*back to normal*

aku dah ada di rumah.

thanks to cik lela n cik nor.

sudi lah kamu memberi tumpangkan aku yang gabak ni.

hm merasa naik kereta pacuan 4 roda ford dia yang baru tu.

haha.

beg guni aku.

hm.

tali dia tercabut.

lalu berlubanglah beg guni aku tu.

"yela mak.. pas ni adik beli luggage ea.. macam orang nak gi luar negara tu"

haha.

mak.

akhirnya.

dapat jua aku memeluknya.

sambil membisik kan..

"selamat hari ibu mak"

aku tak lah terlalu rapat dengan mak aku.

hm.

tetapi.

anak.

kemana lagi tempat nak di tuju.

kalau bukan ke pangkuan ayah dan bondanya.

hm.

banyak betul cerita emak.

dari satu ke satu.

ada yang dalam bentuk kisah.

ada yang dalam bentuk pengaduan.

haha...

abah hanya tersenyum.

hm.

"mak ko kalau ko balik macam2 nak cerita.. seronok lah tu.. ade org teman die berbual.. pastu tido lambat..."

haha.

hm kesian mak.

aku terlalu mengabaikan dia.

maafkan adik emak..

hm.

terima kasih kerna mak..

tak putus2 solat malam untuk adik.

"mak nak kau tenang jawab exam"

itu sahaja yang keluar dari mulutnya.

hm.

sesungguhnya.

emak jauh lagi penting daripada segala2 nya.

begitu juga abah.

hati aku sangat tenang.

ketika menyalami abah.

dan abah mencium dahi ku.

hm.

aku begitu rindu pada abah.

walaupun hari2 ku di segamat tidak pernah lekang dengan kehadiran suaranya.

huhu.

*tiba2 touching*

hm..

huhu.

dah la amira.

dah sampai rumah pun.

tanggungjawab kau sebagai anak harus dilaksanakan.

huhu.

adik sayang mak dan abah.

hm.

ok.

*toleh ke kiri*

hm.

*mengeluh*

alahai...

malas nya nak kemas barang yang aku hangkut dari segamat tu.

dah la aku demam ni..

wahai beg guni ajaib.

lagi 3 4 hari la baru aku bongkar isi perut kau ok.

haha.

hm malam ni nak buat apa ya?

dah la.

dah penat taip.

kalau ada masa aku ber-belog lagi.

salam maghrib.

selamat hari isnin.

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment